Kaip taisyklingai atlikti SEO optimizaciją drabužių e-parduotuvei?

Kaip taisyklingai atlikti SEO optimizaciją drabužių e-parduotuvei?

Kai kino gerbėjai skaičiuoja oskarus, mados mylėtojai gręžiasi į Londono mados savaitę, o mes prisimename paprastus mirtinguosius, kurie nerengia oskarų žvaigždžių prabangiomis suknelėmis ar negali dalyvauti mados pristatymuose. Taip yra todėl, kad jie tiesiog parduoda kažkieno pagamintą drabužį ir daro tai savo elektroninėje parduotuvėje. Marketingas visiems el. parduotuvių turėtojams reikalingas kaip oras. O jei tiksliau – bent jau tvarkingai atliktas SEO (suprask, jei nesireitinguosi aukštai su savo svetaine Google, vargiai ar pirkėjas užklys).
Taigi, šiame blog‘o įraše apžvelgsime naudingus SEO patarimus ir dažnai daromas klaidas drabužių bei aprangos internetinėse parduotuvėse.

 Išnaudokite savo prekės pavadinimą

Pagrindinis Jūsų pajamų šaltinis yra parduodamos prekės, vadinasi jas reikia pateikti taip, kad vartotojai galėtų nesunkiai rasti. Jei parduodate pavyzdžiui firmines sukneles, pabrėžkite pavadinime, kokio gamintojo tai suknelė. Jei gamintojas nėra žinomas verta paminėti suknelės stilių ar tipą, taipogi neabejotinai prieš renkantis suknelę, pastarosios kategoriją pirkėja jau turi galvoje. Vadinasi, užuot pavadinę sukneles tiesiog „Suknelė“, kaip tai daro simka.lt,

simka

informuokite pirkėją, jog tai Bodycon, Kokteilinė ar kito tipo suknelė. Tuo pačiu raktažodis „suknelė“ niekur nepabėga. Jei parduodate išskirtinius drabužius, tai ir akcentuokite.

Unikalūs „title“ ir „meta description“ atributai

Pastaroji taisyklė atskiria skrupulingai bei kruopščiai atliktą SEO optimizavimą nuo įprasto pozicijų gerinimo. Kai prekių yra ypatingai daug, mažai kas ryžtasi pulti kiekvieniems marškinėliams galvoti unikalų aprašymą. O reikėtų, nes tai dar vienas žingsnis įrodyti Google, jog Jums rūpi klientai ir ketinate jiems pateikti kuo įvairesnės informacijos. Ignoruokite dažnai pasitaikančia turinio valdymo sistemos funkciją automatiškai parinkti „title“ pagal prekės pavadinimą. Kuo daugiau skirtingo teksto – tuo didesnė tikimybė pasirodyti paieškos lange įvedus vienokį ar kitokį drabužio pavadinimą.

Vidinė prekių paieška

Gerinant pozicijas privalu atsižvelgti ir į vartotoją, todėl specialūs paieškos filtrai: „Spalva“, „Ilgis“, „Dydis“ ar kt. yra privalomi kiekvienoje elektroninėje parduotuvėje. Nepamirškite, tai vieni iš dažniausiai spaudžiamų mygtukų („karštieji taškai“). Dažniausiai pirkėjas, pasiryžęs pirkti internetu, žino reikiamo drabužio dydį, todėl į XS marškinius stambesnis vyras tikrai nežiūrės.

Kitas mažiau vartotojui, tačiau ypač svarbus SEO optimizacijai faktorius, yra automatinis svetainės žemėlapis („Sitemap“). Pabrėšiu – automatinis. Jums tikrai nesinori kas kartą išpardavus suknelę ar įkėlus naują, rankiniu būdu pridėti nuorodą svetainės žemėlapyje.

E-parduotuvės struktūra

Potencialus pirkėjas apsilankęs Jūsų parduotuvėje pirmiausia bandys susiorientuoti kur pateko ir ieškos pasirinkimų juostos, kuri dažniausiai būna pačiame viršuje. Čia Jūs privalote patogiai pateikti surūšiuotus savo produktus. Prekių kategorijos yra kaip niekad svarbus dalykas. Naujoms parduotuvėms jas dažniausiai galima kurti atsižvelgiant į populiarius raktažodžius. Visgi, neprikurkite jų per daug. Taip pat, jei esate drabužių gamintojas, sukurkite ir savo kolekcijoms skirtas navigacijos nuorodas. Puikų navigacijos pavyzdį galima pamatyti jackjones.com:

jackandjones

Atrodytų informacijos bei pasirinkimų nemažai, tačiau protingas kolekcijų atskyrimas nuo bendrinių grupių vartotojui padeda nesunkiai susiorientuoti. Nepamiršta ir naujos kolekcijos („Highlights“), ir drabužiai su nuolaida („Great offers“). Tai dvi kone privalomos kategorijos.

Pasikartojančio turinio problema (Canonical issues)

Kaip jau minėjau drabužių, aprangos svetainės privalo turėti filtrus, reikalingus išrūšiuoti prekes. Deja, toks patogumas vartotojui, sukelia problemų svetainės kūrėjui. Problema iškyla kaskart kai klientas prekes išrūšiuoja pagal tam tikrą filtrą; tuomet yra sukuriamas naujas URL. Prekės pateikiamos tos pačios, tik vis kitokia seka ar tvarka. Puslapių numeracija taip pat gali sukurti „canonical issues“ kai tie patys produktai pateikiami tame pačiame viename puslapyje arba keliuose atskirai.

Taigi, apžvelgsime kelis populiariausius sprendimo būdus:

  • Sukuriant canonical tags – jas reikia uždėti ant kiekvieno puslapio, kuris yra dublikatas. Palikti tik originalą. Plačiau apie tai sužinokite tiesiai iš Matt Cutts.
  • Parametrų valdymas per Google Webmaster įrankį – sekcijoje „Configurations“ pasirinkite „Parameter handling“. Ten galėsite įvesti elementus, pagal kuriuos tam tikrą elementą turintys URL nebus indeksuojami.
  • Robots.txt failo pagalba – pasinaudokite vadinamąja „wildcard“ ir robots.txt dokumente pažymėkite, kokį elementą turinčių URL neindeksuoti (pvz.: dydis). Išsiaiškinti, kuris puslapis turi būti suindeksuotas, geriausiai padės Google Analytics lankytojų srauto peržiūra. Apie „wildcard“ elementą ir Robots.txt skaitykite čia.

Nepamirškite būti itin atsargūs naudojant antrąjį bei trečiąjį metodus. Maža klaidelė ir savo svetainę galite palikti be vadinamųjų „link juice“.

Sprendžiant puslapių numeracijos problemą, patogiausiai būtų naudoti puslapių numeracijos tag‘us.

Kaip elgtis su išparduotais produktais?

SEO atžvilgiu šaunu būtų turėti begale produktų ir kartu teksto, tačiau ne pažymėtų ženklu „Išparduota“. Svetainė kuriama ne Google algoritmą apgauti, o klientui. Pastarajam nėra jokio malonumo dairytis po prekes, kurių ji(s) negali nusipirkti. Laikyti keletą prekių su ženklu išparduota dar nėra blogai, ypač jei ketinate prekę greitu metu vėl užsakyti.
Žvelgiant tiek techniškai, tiek iš vatotojo pusės, atsiminkite, jog patikusi suknelė ar bateliai, greičiausiai buvo nusiųsti draugei įvertinti ar užsibookmarkinti . Deja, praėjus šiek tiek laiko, prekė gali būti išparduota. Dažniausiai paspaudus ant tokios prekės būsite nukreiptas į pagrindinį svetainės puslapį. Vėlgi, vartotojui tai nepatogu bei nesukelia teigiamų emocijų.
Jūs, būdamas pardavėja(s) turite pašalinti prekę iš patalpintų kategorijų ir nepalikti jokių nuorodų, vedančių į išparduotą produktą. Puslapyje pažymėkite, jog prekė išparduota, ir ar ketinate ją dar užsakyti, o jei taip, praneškite kada. Taip pat pasiūlykite alternatyvų, panašių į išparduotąją.

Turinys prekių kategorijose

Taisyklė paprasta: prekių kategorijų puslapyje Jums reikia bent 300 žodžių/unikalaus teksto. Tai visgi galioja ne visiems. Gerai žinomiems mados namams, garsių brand‘ų atstovams kaip Mango ar Victoria‘s Secret tai nėra svarbus aspektas. Pirkėjai jų dažniausiai ieško pagal kompanijos pavadinimą, o ne prekės kategoriją.

Naujokams madų versle turinys (daug turinio) yra galimybė kilti paieškos sistemose aukštyn. Suknelės internetu DRESS.lt yra puikus pavyzdys kaip naudingas bei įdomus turinys yra įkomponuojamas į bendrą elektroninės parduotuvės vaizdą.

dress.lt

Mados ir elektroninių parduotuvių blog‘ai

Blog‘as įkomponuotas į e-komercijos svetainę neretai yra naudojamas kompanijos produktams reklamuoti. Tai nėra blogai, tačiau nederėtų tuo piktnaudžiauti. Ilgainiui pirkėjui taps nuobodu skaityti apie tai, ką jis gali pamatyti užsukęs į Jūsų e-shop‘ą. Blog‘as nėra vieta, skirta reklamos brukimui. Pabandykite parašyti apie tai, kas skaitytojui (tikslinei internetinės parduotuvės auditorijai) galėtų būti įdomu ir naudinga, pvz.: kaip prižiūrėti batus; madų pasaulio naujienos; kolekcijų pristatymai; nuotraukos iš madų šou ir pan. Pateikite įvairų turinį su nedidele doze reklamos ir aliuzijos į Jūsų parduodamas prekes (pridėkite nuorodą į Jūsų parduodamą aksesuarą, batelius, suknelę ar kt.).

Jei jau kuriate blog‘ą nepamirškite apie jį užsiminti kiekviename savo elektroninės parduotuvės puslapyje. Nenugrūskite jo į pagrindinio puslapio apačią. Be to, nerekomenduotina pradedantiesiems blog‘o kurtis kaip atskiro domeno. Kiek praktiškesni variantai yra sub-domenas arba tiesiog nauja direktorija tame pačiame domene. Plačiau apie tai galite paskaityti Chrisg.com svetainėje.

Gero pateikto blog‘o pavyzdys:

axparis

Blog‘as yra gerai matomoje vietoje (paskutinis eilėje, nuorodų juostoje aukštai puslapyje) ir  kartu patenka į tą pačią svarbos klasę su kategorijomis. Paspaudus yra sukuriama nauja direktorija tame pačiame domene.

Blogo blog‘o pavyzdys:

badblog

Neaišku kodėl Ted Baker.com mano, jog jų blog‘as nėra svarbus (galbūt neįdomus ir prigrūstas reklamomis?). Patalpintas pačiame svetainės dugne, o apie jį skelbia itin mažas šriftas. Galiausiai pirkėjas yra nukreipiamas į naujame domene sukurtą blogą.

Socialinių tinklų integracija

Mados industrijos elektroninėms parduotuvėms kaip niekad svarbu būti aktyvioms socialiniuose tinkluose. Drabužių mados keičiasi ypatingai greitai, todėl gebėjimas reaguoti į mados pokyčius yra dar vienas pliusas Jūsų svetainei. Be to, informuokite apie savo prekių atnaujinimus, mados pasaulio naujienas savo potencialius arba jau esamus pirkėjus. Vienareikšmiškai, Jums privalu susikurti profilį Facebook tinkle, Twitter ar Piterest (priklausomai nuo to ,kur lankosi Jūsų auditorija).

Jokiu būdu negalima pamiršti ir socialinių tinklų įskiepių Jūsų svetainėje ties kiekvienu produktu. Žmonės yra linkę spausti „Like“, „Share“, „Tweet“ mygtukus ir dalintis jiems patinkančia informacija. Priedo, SEO atžvilgiu, kiekvienas Like‘as ar Tweet‘as padidina šansus kilti paieškos sistemose.

Pavyzdį galite imti iš warehouse.co.uk, kur visa socialiniuose tinkluose pateikiama informacija yra matoma tiesiogiai iš svetainės:

warehouse

Nuorodų kampanijos kūrimas

Tai viena iš sudėtingesnių, tačiau itin vertingų marketingo kampanijų. Kurkite straipsnius, susidraugaukite su industrijos įtakingais blog‘eriais ar naujienų portalais ir įtikinkite juos išspausdinti Jūsų parašytą straipsnį, kuriame žinoma bus nuoroda į Jūsų elektroninę parduotuvę. Jau vien šitame sakinyje yra išvardinti trys iššūkiai, nes straipsnis privalo būti gerai parašytas; taip pat, blog‘eriai dažniausiai vengia dirbtinos reklamos, todėl susidraugauti su jais užtrunka laiko. Galiausiai, aktyvių nuorodų įdėjimas yra neretai palaikomas reklama, todėl naujienų portalai to daryti nesutinka.

Kaip matote aukščiau išvardinti punktai reikalauja laiko, atsidavimo bei nuoširdumo. Sukurti profilį socialiniame tinkle ir jį apleisti, kalbėti tik apie savo produktus, vengti kūrybiškų bei monotoniškų užduočių galime visi, tačiau jei norime rezultato, o jo tikrai norime, privalu ir pasistengti. Žinoma, SEO nėra vienintelis ir nepakartojamas įrankis. Marketingas reikalauja įvairiapusiškumo ir plataus požiūrio, todėl rekomenduojama gretutinai išbandyti ir kitus, puikiai veikiančius metodus, tokius kaip, AdWords reklamos ir Remarketingas.

Sėkmės!